10 Mart 2014 Pazartesi

Cadı-Yasmine Galenorn

Hayat görüşümden ötürü hiçbir kitaba boş demedim, okunan her kitabın insana bir şeyler kattığına yürekten inanırım. (Kişisel gelişim kitapları hariç. Onların yarısı çöp arkadaşlar!) Ancak Yasmine Galenorn'un yazmış olduğu Cadı'yı okurken "Bu ne boş bi' kitap" demeye çok yaklaştığımı hissettim.

Çok olumsuz bi başlangıç oldu farkındayım. İyisi mi ben konuyu özetleyeyim önce:
Olay, Öteki Dünya Haber Alma Ajansı (ÖDHA) tarafından dünyaya ajanlık yapmak için gönderilen yarı peri yarı insan 3 kızkardeş Camille, Menolly ve Delilah'ın arkadaşları Jocko'nun öldürülmesiyle başlıyor. Bunun akabinde bu üçlünün bulduğu ipuçlarıyla Öteki Dünya ve dünyanın cinler tarafından ele geçirilme tehlikesi olduğu ortaya çıkıyor, bunu engellemek için de bu ablaların güç mühürlerine cinlerden önce ulaşması ve cinleri alt etmesi gerekiyor. Kurgu bunun üzerinden ilerlemekte.

380 sayfa olan kitapta ejderha, vampir, cin, kedikız, gargoyle, floret ve daha bilumum varlıklar fazlasıyla bulunuyor. Ben bu yönünü oldukça eğlenceli buldum.

Benim yorumuma gelecek olursak, konu ya da akıcılıkta kesinlikle bir sıkıntı yok. Kitap kendini okutuyor mu? Okutuyor. Ancak okurken bir şeylerin basit kaldığını hissediyorsunuz. Bir de yayınevinden kaynaklı gereksiz konulan virgüller ve yazım yanlışları (direkt-direk, yanlış de-da vb.) kitabı amatör kılmış. Ve beni daha yorgun :)

Yine de bugün fuara gitmişken ikinci kitap Değişim'i de alayım dedim. Okuyup göreceğiz.

Sevgilerimle...

2 yorum :

Disquis

.