22 Ocak 2014 Çarşamba

2014 Yılı Kitap Hedefim

Kendime not: 2014 yılında güncel kitaplardan ziyade okumadığım klasiklere ağırlık vereceğim. Bilhassa Rus edebiyatı.

Bir konuda adamakıllı bir fikir beyan etmeden önce o konu ile ilgili her şeyi yalayıp yutmuş olmak gerektiğine inanıyorum. Bu noktada ben şahsen çok sevdiğim ve kendimi bulduğum Rus eserlerini daha fazla övmek(!) için okuyabildiğim kadar çok kitaplarını okumakla işe başlıyorum. Mesela şuan Turganyev'i çok sevdiğimi iddia etmekteyim ancak okuduğum kitapları sadece Babalar ve Oğullar ile İlk Aşk. İşte 2014 hedeflerimden biri de bu sayıyı arttırıp, "Turganyev'i çok severim, şöyledir böyledir, en güzel eseri budur" demek. (Turganyev sadece bir örnek)

Rus edebiyatından söz açılmışken, benim nezdimde en kral edebiyattır kendisi. Turganyev, Çehov, Puşkin, Tolstoy, Dostoyevski gibi dünya edebiyatına yön vermiş üstadların isimlerinin yıllar sonra da saygıyla anılacağına yürekten inanıyorum. Bu da burda dursun :)

En sevdiğim: Turganyev-İlk Aşk
Siz de benim gibi edebi değeri yüksek kitapları okumadan güncel/popüler kitaplar okuduğunuzda vicdan azabı duyuyor musunuz? Ben duyuyorum da.

Sevgilerimle

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Disquis

.